Yleiset sopimusehdot

Law Clinic Oy (3263868-2) tarjoaa lainopillisia palveluita, oikeudellista neuvontaa ja verkosta ostettavia tuotteita ja palveluita asiakkailleen. Näitä yleisiä sopimusehtoja sovelletaan kaikkiin palveluihimme. Sinun on asiakkaana hyväksyttävä nämä yleiset sopimusehdot kokonaisuudessaan käyttääksesi ja tilataksesi palveluitamme.

1. Sopimuksen osapuolet

1.1. Sopimuksen osapuolina ovat Law Clinic Oy (”palveluntarjoaja”) ja www.lawclinic.fi -verkkosivuilta palvelun tai toimeksiannon ostanut henkilö (”asiakas”).

2. Palvelut

2.1. Law Clinic Oy tarjoaa suoraan verkkosivuiltaan ostettavia asiakirjamallipohjia (”asiakirjamalli”), jotka ovat Law Clinic Oy:n juristin tekemiä. Digitaalinen asiakirjamalli toimitetaan asiakkaalle sähköpostiin maksun suorittamisen jälkeen. Mallipohjaan asiakas itse täyttää omat tietonsa asiakirjamallin ohjeen mukaan. Asiakas huolehtii todistajien allekirjoituksista.

2.2. Asiakirjat voidaan räätälöidä myös juristin tekemänä asiakkaalle yksilöllisesti (”yksilöllinen asiakirja”). Asiakkaan tulee valita verkkokaupassa ostoskoriinsa ”juristi-lisäpalvelu”. Palveluntarjoaja ottaa asiakkaaseen yhteyttä mahdollisimman pian varmistaakseen asiakirjan oikean sisällön ja tarkoituksen sekä laatii asiakirjan asiakkaan ilmoittamien tietojen pohjalta. Tämän jälkeen asiakirja toimitetaan asiakkaalle sovitussa ajassa.

2.3. Palveluntarjoajan verkkokaupasta on ostettavissa ulkopuolisen asiakirjan tarkistuspalvelu, jolloin Law Clinic Oy:n juristi tarkistaa asiakkaan asiakirjan juridisen pätevyyden ja kommentoi sitä sähköpostitse. Palvelu sisältää korkeintaan korjausehdotuksia, mutta ei asiakirjan muokkausta.

2.4. Palveluntarjoajan verkkokaupasta ostettava puhelinneuvonnassa palveluntarjoaja antaa puhelimitse oikeudellista neuvontaa asiakkaalle (”puhelinneuvonta”). Verkkokaupasta ostetaan joko 15 tai 30 minuutin puhelinneuvonta-aika ja asiakas ilmoittaa toivomansa ajankohdan. Palveluntarjoaja vahvistaa ajankohdan ja soittaa sovitusti asiakkaalle. Palveluntarjoaja pidättää oikeuden puhelinneuvonnan tarjoamisen luvatun aikamääreen sisällä, mikäli asiakkaan aikataulu on rajallinen.

2.5. Law Clinic Oy tarjoaa myös perinteistä lakipalvelua (”toimeksianto”), jonka tarkemmista ehdoista ja hinnoista sovitaan erikseen asiakkaan kanssa toimeksiantosopimuksella ja toimeksiantoehdoilla. Yleisiä sopimusehtoja sovelletaan rinnakkain toimeksiannon ehtoihin.

3. Hintatiedot

3.1. Palvelujen ja asiakirjojen hintatiedot löytyvät www.lawclinic.fi -verkkosivuilta. Kaikki ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

3.2. Mikäli palveluntarjoaja on antanut hinta-arvion, voidaan tästä hinta-arviosta poiketa, jos yksilöllisen asiakirjan tai toimeksiannon hoitaminen on edellyttänyt palveluntarjoajasta riippumattomasta syystä enemmän työtä taikka yksilöllinen asiakirja tai toimeksianto on osoittautunut odotettua vaikeammaksi. Tällöin lähtökohtaisesti sovelletaan aikaperusteista hinnoittelua.

3.3. Asiakas vastaa itse viranomais- ja rekisteröintikuluista (esim. DVV:lle rekisteröinti).

4. Maksuehdot

4.1. Verkkokaupan tuotteiden ostaminen ei vaadi erillistä rekisteröitymistä. Asiakas voi tehdä ostoksia verkkokaupassa lisäämällä tuotteita ostoskoriin “Lisää ostoskoriin” -painikkeen avulla. Maksu tapahtuu kassalla, jonne siirrytään “Ostoskori” -painikkeen avulla.

4.2. Asiakirjamallit ja palvelut maksetaan suoraan verkkokaupassa verkkomaksuna tilauksen yhteydessä. Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: www.visma.fi/vismapay/

4.2.1. Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Fellow Lasku ja Fellow Yrityslasku.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: www.pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

4.2.2. Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot: Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4), sähköposti: helpdesk@vismapay.com, puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 8-16), postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta.

4.3. Toimeksiantojen maksuehdoista sovitaan erikseen toimeksiantosopimuksen yhteydessä. Toimeksiannot laskutetaan kuukausittain tai toimeksiannon päätyttyä.

5. Toimitus

5.1. Tilaukset toimitetaan ainoastaan verkosta ladattavassa muodossa tai sähköpostitse. Asiakas vastaa itse asiakirjojen tulostamisesta.

5.2. Tilaus toimitetaan asiakkaalle heti edellyttäen, että asiakas on antanut tilauksen yhteydessä nimenomaisen pyynnön aloittaa tilauksen toimittamisen heti. Muutoin tilaus toimitetaan 14 vuorokauden kuluttua tilauksen tekemisestä.

5.3. Asiakkaalla on seitsemän (7) vuorokautta aikaa ladata tiedosto omalle tietokoneelleen tai muulle laitteelleen. Latauskerrat on rajattu yhteen (1) kertaan.

6. Peruuttamisoikeus

6.1. Kuluttaja-asiakkailla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa verkosta ostetut tilaukset 14 päivän kuluessa tilauksen tekemisestä. Peruutusilmoituksen voi tehdä sähköpostitse osoitteeseen info@lawclinic.fi.

6.2. Lähettäessään tilauslomakkeen verkkokaupassa kuluttaja voi antaa suostumuksensa siihen, ettei hänellä ole kuluttajansuojalain 6 luvun 14 §:ssä säädettyä peruuttamisoikeutta. Tällöin asiakirja toimitetaan asiakkaalle heti. Muutoin asiakirja toimitetaan 14 vuorokauden kuluttua tilauksen tekemisestä. Myös yksilöllisen asiakirjan tilaamisessa ja asiakirjan tarkistuspalvelussa kuluttaja voi luopua peruuttamisoikeudestaan ja pyytää palvelun suorittamista heti.

6.3. Puhelinneuvonnassa peruuttamisoikeus säilyy palvelun ajankohtaan saakka. Kun asiakkaalle on lähetetty vahvistus puhelinneuvonnan ajankohdasta, on asiakkaalla edelleen oikeus peruuttaa puhelinneuvonta-aika yhtä (1) tuntia ennen varattua aikaa. Peruuttamattomasta ajasta tai alle yhtä (1) tuntia ennen perustusta ajasta palveluntarjoaja pidättää palvelun hinnan täysimääräisesti asiakkaalta.

6.4. Jos asiakas peruuttaa palvelun, jonka suorittamisen palveluntarjoaja on pyynnöstä aloittanut, asiakas on velvollinen maksamaan kohtuullisen korvauksen palvelun suorittamisesta peruuttamisilmoituksen tekemiseen mennessä syntyneistä kuluista tai palvelun kokonaan, jos palvelu on jo ehditty suorittaa kokonaan.

7. Palveluntarjoajan vastuu

7.1. Palveluntarjoajan verkkosivujen neuvot ovat yleisiä ohjeita, jotka eivät välttämättä sovellu sellaisenaan käytettäväksi kaikissa tapauksissa.

7.2. Asiakirjamallit eivät korvaa juristin oikeudellista neuvontaa yksittäisessä tapauksessa ja hyväksymällä nämä ehdot asiakas tiedostaa sen.

7.3. Asiakas vastaa itse antamiensa seikkojen oikeellisuudesta. Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan antamien tietojen osalta asiakirjojen mahdollisista puutteellisuuksista taikka virheistä, eikä siten ole korvausvastuussa tällöin mahdollisesti syntyvistä välittömistä tai välillisistä vahingoista.

7.4. Palveluntarjoaja ei vastaa asiakkaan puolesta tappioista tai vahingoista, jotka ovat seurausta siitä, että asiakas on käyttänyt Law Clinic Oy:n laatimaa asiakirjaa tai neuvoja muussa yhteydessä tai muuhun tarkoitukseen kuin siihen, johon ne on annettu. Palveluntarjoaja ei vastaa toimenpiteistä, joihin on ryhdytty asiakirjamallin perusteella. Vastuun syntyminen edellyttää nimenomaista toimeksiantoa palveluntarjoajan ja asiakkaan välillä.

7.5. Asiakas vastaa itse vahingoista, jotka voivat aiheutua asiakkaan omien tietokone- ja/tai viestintävälineiden, ohjelmistojen tai tilausten virheistä tai puutteista.

7.6. Palveluntarjoajalle lähetettävän sähköpostin lähettäminen sekä perille saapuminen ovat lähettäjän vastuulla.

7.7. Palveluntarjoajalla on toiminnastaan vastuuvakuutus x Oy:ssa. Palveluntarjoaja vastaa vahingoista, joista palveluntarjoaja on vahingonkorvausvastuussa voimassa olevan oikeuden mukaan.

8. Oikeussuojakeinot

8.1. Kirjallisen reklamaation voi lähettää sähköpostitse osoitteeseen info@lawclinic.fi. Asiakkaan tulee kaikissa tapauksissa esittää mahdolliset reklamaationsa yhden (1) kuukauden kuluessa palvelun vastaanottamisesta ja viimeistään kuuden (6) kuukauden kuluessa toimenpiteen suorittamisesta.

8.2. Erimielisyydet pyritään sopimaan ensisijaisesti neuvotteluteitse. Mikäli osapuolet eivät pääse sopimukseen neuvottelujen kautta, erimielisyydet käsitellään Helsingin käräjäoikeudessa.

8.3. Kuluttaja-asiakkailla on oikeus viedä riita-asia myös kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

9. Muut ehdot

9.1. Law Clinic Oy noudattaa kaikessa toiminnassaan Suomen lakia ja Suomen Lakimiesliiton eettisiä ohjeita.

9.2. Kaikki palvelut suoritetaan luottamuksellisesti. Asiakkaan antamia tietoja ei luovuteta ulkopuolisille, ellei laista tai viranomaisen määräyksestä muuta johdu. Henkilötietojen tallentamisesta ja käyttämisestä kerrotaan tarkemmin tietosuojaselosteessa.

9.3. Asiakkaalle toimitettujen asiakirjojen, tietojen, palveluntarjoajan verkkosivustolta löytyvän materiaalin tai minkään muun palveluntarjoajan tuottaman materiaalin käyttäminen mihinkään muuhun kuin sopimuksen mukaiseen tarkoitukseen on kielletty.

9.4. Palveluntarjoajalla on oikeus muuttaa näitä yleisiä sopimusehtoja milloin tahansa. Palveluihin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja.

 

Ehdot on päivitetty 23.3.2022.